Pàgines

divendres, 3 d’agost del 2012

Plenaris extraordinaris JPA




Una característica del nostre Equip de Govern és la inactivitat política. Una vegada més, lluny d'adoptar compromisos, s'eludeix la obligació de donar explicacions a qüestions plantejades per l'oposició, però ara es fa mitjançant una Resolució d'Alcaldia que denega un Plenari on els arguments aclaridors exigits són per a tot el poble, la qual cosa es converteix a qui la signa en sospitós de què els punts no convenen als seus interessos.
 Aquesta resolució no procedeix, no té cabuda dins del marc legislatiu. A més a més està buida de contingut, no diu cap motiu que la justifique, no té cap valor perquè és el mateix que deixar passar el termini per convocar el Plenari, i amb ella es demostra més encara la nul·la voluntat d'informar. Ara haurà de ser el secretari qui convoque el Plenari perquè esta obligat per llei, ja que es compleixen els requisits: núm. de regidors que el sol·liciten, núm. de plenaris màxims a l'any sol·licitats per cada regidor i una ordre del dia.

Es evident que totes les qüestions poden contestar-se en un altre escenari, però és JPA qui ha decidit que es contesten en un Plenari Extraordinari que és de dret que es convoque, i ho hem decidit així per la seua importància, perquè el poble ha de conèixer el nou perfil de l'escola dels seus xiquets, per saber la versió oficial de la conveniència de canviar la ubicació de l'escola amb tota la despesa que suposa i si el poble es pot permetre tot el cost que representa. La gent té dret a estar informada, l'oposició l'obligació i el dret de demanar informació i l'Alcalde l'obligació d'informar, són valors bàsics en democràcia.

JPA ha sol·licitat també, un altre Plenari Extraordinari, al qual té tot el dret i així ens empara la legislació, per un altre tema que actualment està en boca de tot el poble, els residus urbans: recollida, tractament i reciclatge. Un tema que l'Equip de Govern no ha explicat i que JPA ja va posar en coneixement després del Plenari extraordinari de 28 de novembre de 2011. Llavors, si recordeu, vam dir: Es vol modificar la taxa de "basura" coincidint amb la posada en marxa de la planta de tractament de Cervera. Ara seran dos rebuts els que ens arribaran, el municipal més un altre del consorci de la Diputació. Entenem que el fem s'ha de tractar, estem a favor de que es tracte i de què es compleixca  la normativa al respecte. També entenem que aquestes despeses són cares i les hem de pagar la gent que les produïm, però abans de demanar esforços s'han de donar bons serveis, i si el trasllat a Xixona era més barat, per a què ens cal l'abocador de Cervera? Com es pot incrementar la taxa amb contenidors mal deixats als cantons, posats allí on fan nosa per girar els cotxes, amb les boques d'obertura cap a la paret, contenidors de reciclatge que més que per a reciclar estan per a reciclar-los, carrers bruts i aspecte de deixadesa per tot el poble. JPA va demanar fora del plenari que s'informarà bé a la gent abans de fer efectives les noves taxes, com per exemple fullets informatius.

Com que des de l'ajuntament no s'ha explicat, per això volem una exposició raonada, aclaridora i amb arguments. L'ordre del dia serà la següent:

1. Consorci Residus Pla Zonal 1. Alternatives.
2. Recollida i transport de residus a la planta de tractament. Alternatives.
3. Rebuts de fem: valoració i eliminació de residus urbans (79,50 €) i tasses municipi (45,95 €). Comparació amb altres municipis de la província que pertanyen a altres Consorcis.
4. Contracte amb Tetma pel servei de reciclatge. Condicions i tractament del reciclatge.

JPA espera propostes per part de la gent i crida a l'assistència als Plenaris al igual que es fa en altres pobles. Albocàsser necessita normalitat política.

Convocat Plenari extraordinari per al 7 d'agost a les 13:00 h

Ordre del dia:
1. Aprovació programa festes i designació  Reina i Dames 2012
2. Reconeixement extrajudicial crèdits

9 comentaris:

  1. L'AMPA de Benasal va convocar una reunió quan van llevar als mestres.Van acudir unes 100 persones i entre tots van decidir que convenia més.Aci al poble qui ho ha decidit?. El cosell? i si es aixi, l'AMPA que ha votat si no ha preguntat res al socis? que ha donat la seua opinió personal? Les coses no se fan aixina!!!!!
    MES DEMOCRACIA!!!!

    ResponElimina
  2. Lo dels contenidors es una vergonya , estan bruts i obsolets, son els primers contenidors que es van inventar!!! els carrers estan bruts i les papereres les poques que hi han estan trencades o plenes fins dalts( no hi ha ningú, que les buidi?)l'altre dia van netejar ·" castellana" ja era hora !!! ara tardaran un any en tornar-la a netejar
    Lo dels rebuts no hi ha qui ho entengui, perquè ningú s'ha molestat en explicar res( com sempre)
    Ara vindran les festes i tot oblidat, la gent com a bobos a comprar cadafals , cadires i taules al ball com si aquí no passes res , el senyor alcalde i autoritats eixiran al balco de l'Ajuntament i que VIVA LA FIESTA!!!la veritat es que tenim el que es mereixem, vivim en un país de pandereta i toros i mai millor dit
    Salut companys , que passeu unes bones festes si es que la vostra consciencia us deixa !!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. No patiu que la vespra de les festes que ja estaran tots els forasters trauran el cochet de la neteja per a fero vore i el pasejaran pels carrers. Una vez al año...

      Elimina
  3. Aixina que un pleno extraordinari per a parlar de festes si que el volen, pero pa parlar les coses realmen importans el deneguen.En lo facil que haguera segut convocarlo! Lo que fan en esta actitut es fer parlar mes encara del que es parla.Però claro si no tenen argumens!

    ResponElimina
  4. La meua pregunta es:si pagem 79.50 euros per a que la planta de Cervera tracte els nostres residus,es a dir s´encarreguen ells de la eliminació del residus que genera tot el poble.Perque tenim que pagar els 45.95 euros de la taxa municipal de residus si aquest no ens presta cap servei?? Jo entendria que meu cobraren si durant tot l´any es netejaren carrers,papereres o barrancs plens de fem però sols es netejem (alguns carrers principals) un o dos dies abans de festes per a que els forasters no beiguen la realitat del poble.Com a exemple os deixo tota la setmana que ha esta l´Avinguda Constitució plena de palla desprès dels "autos locos" i que han tingut que agranà els seus veïns.

    ResponElimina
  5. Y el tema de lor recibos del vado de vehiculos, unos pagan , otros tienen señal sin pagar, servicio de grua ,no existe .....los del "partido" que tendrian que dar ejemplo, son los que mas vados "piratas" tienen .
    republica bananera-pepera of albocasser.

    ResponElimina
  6. Reconeixement extrajudicial de crèdit= Deute amagat
    Totes les factures d'anys anteriors són despeses que ja s'han realitzat. Per tant deute que no correspon als presupostos d'enguany. Per tant deute que s'havia amagat l'any passat per que vam gastar més del que tocava.
    Un equip de gobern coneix les despeses que compromet.
    Això de a l'any seguent dir: mira mos arribat una factura de l'any passat. Eixos imports podeu sumarlos al deute a 31-12-11. Així coneixereu no sols la foto fixa del deute de l'ajuntament sino que a més voreu la direcció cap a on va.

    ResponElimina
  7. 79,50 € paguen les cases, pero quina barbaritat lo q tenen q pagar els negocis, alguns hasta 700 €

    ResponElimina
  8. Estem pijor ara que antes quan passaben en el tractor i te replegaen la basura de la porta de casa.Ara tens que anar 2-3 carrers mes allà i quan alces la tapa del contenedor te pots morir del tufo.Perque l'ajuntamen no presiona per a que donen un bon servei la empresa que te contratada? Si paguem volem un bon servei!

    ResponElimina