Plenari ordinari a les 9:00 h
1. Aprovació actes anteriors de data
26/09/2014, 6/11/2014 i 18/11/2014.
En el punt 3 es va
acceptar demanar un compromís per escrit a
l'empresa Ecoembalajes España SA per a què es comprometa a dotar al poble de
contenidors nous, eixe va ser el sentit del nostre vot favorable a la adhesió i
no consta a l'acta. S'ha fet aquest escrit? Se'ns contesta que no s'ha fet, que
se'ls esta "detràs" i que se li ha dit de paraula al director del
Consorci.
- JPA va proposar que l'Ajuntament demane un informe
sanitari de l'estat dels contenidors. Per què no consta en l'acta que es va fer
aquesta proposició i que es va denegar contestant que l'Ajuntament no el
demanarà? No costa a l'acta i encara es posa en dubte si va ser en aquest
Plenari que es va demanar un informe sanitari. Es confirma que no es demanarà.
En els Plenaris d'aquest ajuntament s'adopten
acords i es fan proposicions que després no queden reflectits en l'acta. Es
pren nota de les anomalies, però no sabem per a què, ja que el Grup PP vota no
modificar l'acta.
· No aprovem l'acta del 26/09/2014 perquè no s'esmene l'acta i no consta el
compromís per escrit a Ecoembalajes i que es va rebutjar demanar un informe
sanitari del contenidors. Aprovem les actes del 6/11/2014 i 18/11/2014.
En aquest punt l'Alcalde es mostrava torbat i espès, no sabia ben bé on
estava ni de què es parlava. Se li va recriminar l'actitud descentrada per part
del portaveu de JPA i li va contestar que no té estudis com l'oposició.
2. Aprovació inicial Expedient Modificació
Crèdits.
Es tracta de despeses que no poden demorar-se fins l'any nou, i no hi ha
suficient crèdit en el pressupost actual. Per tant, es fa necessari
finançar-les amb càrrec al romanent de tresoreria. (Clar, si es dissenya un
pressupost quan s'acaba l'any, passa que els comptes no ixen, encara que a
aquest Ajuntament no li ixen ni abans, ni després)
Són un total de 115.000 € de despeses en:
- Edificis i construccions, 18.000 €. En quins edificis? Se'ns contesta que
són despeses en reparacions.
- Festejos populars, 69.637 €. Quins festejos? Se'ns contesta que de festes
de tot l'any.
- Maquinaria i instal·lacions, 3.000 €. Quina maquinària? Se'ns contesta
que de l'enllumenat públic.
- Energia elèctrica, 22.000 €. Quina
llum? Se'ns contesta que de la factura de la llum.
- Premsa, revistes i publicacions, 2.000 €. Quina premsa? Se'ns contesta
que anuncis al diari i demés.
- A quina anualitat pertanyen aquestes despeses? L'Alcalde no ho sap i
tampoc aclareix res. Diu que són factures pel que pugue vindre (?), que són les que són i punto.
Sol·licitem que s'aporten les factures corresponents a aquestes despeses. No s'accepta,
però se'ns diu que estan a la nostra disposició.
· Ens abstenim.
3. Fixació Punt Registre Factures Electròniques.
Es tracta de crear un punt per gestionar electrònicament, a través de la
Diputació, les factures de tots els proveïdors que presten serveis a l'Ajuntament.
· Votem a favor.
4. Assumptes de caràcter d'urgència.
No hi han.
5. Resolucions de Presidència.
Volem fer dues preguntes sobre les resolucions d'aquest trimestre. Se'ns
diu que al punt de precs i preguntes.
6. Precs i preguntes.
Del punt anterior:
- S'han pagat factures en l'últim trimestre anteriors al mes de juny. En el
Plenari de 18 de novembre, M. José va dir que final de juny estaven totes les
factures pagades. Com es justifica? Sols
se'ns confirma que és aixina.
- Però, en aquest trimestre s'han pagat factures anteriors a juny. No se'ns
contesta.
- On s'ha de construir l'Heliport? Se'ns contesta que al costat de
l'ecoparc.
Hem sol·licitat per aquest Plenari la següent documentació:
- Escrit a l'empresa Ecoembalajes
España SA per a dotar al poble de contenidors nous, escrit que es va
comprometre fer l'Alcalde al Plenari de setembre. S'aporta? Abans a confirmat l'Alcalde
que no s'ha fet.
- Estudi i consulta realitzat per
soterrar el cablejat elèctric i que es va comprometre l'Alcalde al Plenari de
setembre. S'aporta? Tampoc es pot aportar perquè ni s'ha estudiat ni s'ha consultat res.
- Relació d'apagades d'Iberdrola que
es fa referencia en el punt 4 de l'acta de 26/09/2014. S'aporta? Se'ns contesta que Iberdrola no
les ha presentades.
Del Plenari de 18 de novembre:
- El Tinent d'Alcalde ens va contestar que les factures pendents de
pagament del Compte General de 2013 es facilitarien abans del Dictamen, així
consta a l'acta, per què ho ha incomplert? Diu que en són tres i que estaven preparades el dia del Dictamen, que
continuen estan a la nostra disposició.
- També consta a l'acta que es van formular acusacions falses, se'ns poden
dir quines? No ens en poden dir cap de les que consten en acta, però el Tinent
d'Alcalde diu que el tema està claríssim, que
el portaveu de JPA va parlar de corrupció. S'entra en discussió, el
portaveu diu que eixa paraula no l'ha utilitzada mai perquè no ho pot provar (ja que no se'ns
deixen revisar les obres), altra cosa és que ells s'entenguen quan es diu que
amb la declaració de bens que l'Alcalde va presentar a l'Ajuntament a principi
de legislatura no és pot fer el patrimoni manifest que ha fet (es pot repassar
el Plenari de 18 novembre i mirar que es va dir i que no es va dir), i que això
si que ho pot provar. (Les declaracions estan publicades al BOP del 03/02/2011
i 30/07/11, com també es pot provar amb el balanç, compte de
resultats i dipòsit de comptes de la seua empresa durant els darrers anys
publicats al BORME
- El Tinent
d'Alcalde va dir que no era donat a recórrer als jutjats, que no era la seua
manera. Però va sol·licitar que la secretaria de l'Ajuntament certificarà
l'apartat N de l'acta del Plenari de 30/03/2013, on es va exposar el notori
augment patrimonial de l'Alcalde i la contestació que es va rebre. Per a què la
va utilitzar? Contesta que "això és
cosa meua". El portaveu de JPA diu que també es cosa d'ell, que el que
va demanar és una certificació de les seues paraules. No va voler contestar per a què l'ha utilitzada.
- Ja amb anterioritat n'havia demanat una
altra com a què el portaveu de JPA havia preguntat en un Plenari per la
denuncia de Vivers Centre Verd a l'Ajuntament. Per a que la va utilitzar? Va
contestar que per a no res.
Del Plenari de 26 de setembre:
- L'Alcalde es va comprometre a estudiar i consultar a les administracions
la viabilitat de soterrar el cablejat elèctric. Ho ha fet? Deixe Alcalde que li
endevinem la contestació, ens dirà que ho ha fet de paraula o per telèfon, és
aixina? Se'ns contesta que per
escrit no, per telèfon sí.
- Es soterrarà en els carrers que s'estan arreglant ara? Ens contestarà que
és car, però no sabrà quan, és aixina? Se'ns contesta
que no està previst, que és molt car.
- Quant de car? Se'ns
contesta que "caríssim".
Però, caríssim quan
és? Se'ns contesta que "caríssim és
caríssim".
- S'estava fent un projecte per acabar el Museu, i al setembre se'ns va
contestar que estava quasi acabat. Quan s'inaugurarà el museu que es començar
fa quatre anys, a principi de legislatura, i ha costat fins ara 245.000 € ? Ens
contestarà que s'inaugurarà quan estarà
acabat, és aixina? Se'ns contesta que aixina és.
- Quants diners falten per acabar-lo? L'Alcalde no ho sabrà, és aixina? Se'ns contesta que exactament no ho sap.
- Ja s'ha mirat com pot consultar la gent el rebut domiciliat del Consorci
de residus? Se'ns contestarà que és difícil de mirar, però la realitat és que
no es pot accedir, és aixina? Se'ns contesta que no és pot consultar detalladament. (Per
tant, qui vulgue el rebut detallat que no el domicilíe)
- Quines actuacions s'han realitzat en el saüc de la Vileta per pal·liar
les molèsties i destorbs pel descuit de l'arbre? Se'ns contestarà que s'ha fet
alguna cosa com una "esporgaeta" o paregut, és aixina. Se'ns contesta
que s'esporgarà i netejarà el voltant.
- La Conselleria de Medi Ambient ha imposat una multa a l'Ajuntament per
tirar enderrocs al terreny del nou quarter de 5.000 €. Però, no donava permís l'Alcalde?
Ens contestarà que ell no donava cap permís, és aixina? Se'ns contesta que no donava cap permís.
- Se li va demanar a l'Alcalde una disculpa pública, pels
fets ocorreguts en l'Ajuntament el dissabte 18/10/2014 en què Joan J. Fermosell
es va quedar tancat en l'interior de l'edifici Consistorial en contra de la seua voluntat, quan l'Alcalde
era sabedor de que el regidor estava en el seu interior. La disculpa no la
feta, la vol fer ara? Ens contestarà que no s'ha de disculpar de res, és
aixina? Se'ns contesta que no demana disculpa perquè "no sabia que estava dins".
- També se li va sol·licitar qui va ser la persona que va
tancar la porta i el seu motiu. Ens vol contestar ara i així es retirarà la
denúncia? Per suposat que no contestarà, és aixina? Ara sí que contesta (n'havíem
encertat 8 de 8) i diu que va ser ell.
(A la Guardia Civil li va dir que no sabia res, que acabava d'arribar d'Alcalà)
- L'Alcalde
va fer una sol·licitud als jutjats, i el Decanat li va requerir que clarificara
que és el que interessa concretament de la seua sol·licitud. Ens pot explicar
que és el que va demanar? Aquesta pregunta som incapaços d'endevinar-la, per
què anar va anar, a no ser que la resposta siga que no vol contestar. Se'ns contesta que no se'n recorde.
- Es manifest l'estat d'abandó que l'Alcalde té el poble, però ara també es
percep l'abandó del propi edifici de
l'Ajuntament, claraboia amb el cristall trencat, goteres, parets interiors
que es veu per on corre l'aigua i salta la pintura, wàters bruts i amb olors,
apagades continues de subministrament elèctric... Alcalde, perquè no té cura
del poble i del mateix ajuntament? A vore quina excusa de les que ja són
repetitives ens done en l'última pregunta. Se'ns contesta que s'està solucionant tot, que s'arreglarà i que es va
netejant.
- Per acabar, l'espill
del cantó del c. Sant Miquel està trencat i ja ha originat algun problema.
Se'ns contesta que se li dirà a Manolo.
Plenari extraordinari a les 10:00 h
1. Sol·licituds pendents.
- Inventari dels bens de l'Ajuntament a principi de
legislatura (sol·licitat el 22/07/2011). No s'ha facilitat. Se'ns diu que es
mirarà.
- Situació econòmica de l’Ajuntament a l'11 de juny de
2011 (sol·licitada el 22/07/2011). No s'ha facilitat. Se'ns diu que es pot
acabar de revisar el 2010.
- Document signat entre l'ajuntament d'Albocàsser i la
Conselleria d'Educació per el qual la Conselleria es compromet a construir una
escola nova (sol·licitat el 12/09/2011). No s'ha facilitat. Se'ns diu que es
facilitaran el documents que hi han.
- Expedient de la construcció de la rotonda al final del
Carrer Sant Joan (sol·licitat el 22/11/2011). Se'ns diu que no hi ha cap
expedient, que ho va fer la Diputació.
- Concessió de la llicencia municipal de les obres que
s'han realitzat en l’immoble de Ctra. Castelló núm. 1, així com les llicencies
de activitats comercials i empresarials que s’estan duent a terme en els
esmentats immobles (sol·licitat el 24/11/2011). No s'ha facilitat i se'ns
contesta que no es facilitarà, que està tot legalitzat.
- Activitat empresarial que se estan duent a terme en la
finca par.1, pol.8 d'aquest municipi. (Darrere de l'anterior i sol·licitat el
24/11/2011). No s'ha facilitat i se'ns contesta que no hi ha cap activitat, que
té un hort l'Alcalde i pela ametles.
- Expedient de les actuacions fetes en el cobriment i
adreçament del barranc de les passeres (sol·licitat el 05/12/2011). Se'ns
contesta que ho va fer la Generalitat i no hi ha cap expedient, que
l'Ajuntament sols va fer algunes millores.
- Expedient de les obres d'electrificació i construcció
del transformador dels nous terrenys de l'escola. (Sol·licitat el 26/12/2012)
Sí que s'ha facilitat.
- Informe emès de Conselleria sobre el Pla Especial de
reserva de sol per al Centre Educatiu (sol·licitat el 05/07/2013). No s'ha
facilitat.
- Normativa respecte a consulta i
examen d'expedients per part del regidors acompanyats d'assessors (sol·licitat
el 05/11/2013). Se'ns contesta que no hi ha normativa, que ho va denegar una
Junta de Govern.
-
Gestions
traslladades a la Generalitat com a què el Plenari ha declarat Albocàsser
lliure de Fràcking i còpia de la sol·licitud
per a que la Generalitat denegue els permisos (sol·licitat el 30/12/2013). Sí
que s'han facilitat.
- Expedient i certificació d'obra corresponent a
Maçoneria Sant Pere Màrtir (sol·licitat el 27/10/2012). Sí que s'ha facilitat.
- Adjudicació, projecte i
certificacions d'obra de la urbanització del Centre Educatiu i prolongació del
c. Balmes (sol·licitat el 04/06/2013). No s'ha facilitat. Se'ns contesta que es
facilitarà.
- Expedient i certificació d'obra corresponent a Nau Sant
Pau (sol·licitat el 27/10/2012). Sí que s'ha facilitat.
- Expedient i certificació d'obra corresponent a
Electrificació pou del Puig (sol·licitat el 27/10/2012). Sí que s'ha facilitat.
- Expedients i certificació d'obres corresponent a PLAVER 2009 (sol·licitat el 27/10/2012).
Sí que s'han facilitat.
- Expedient de l'obra Passeig Sant
Pere Màrtir (sol·licitat el 04/06/2013). Sí que s'ha facilitat.
2.
Qüestions pendents de Plenaris
- Quan serà la reunió que ens vau
proposar per sol·licitar un conveni amb la UJI per a la creació d'una seu dins
del programa Campus Obert? (plenari de 31/12/2012). En dos anys heu segut incapaços de poder complir la
proposició que ens vau fer. Ara entenem que es inviable aquest projecte.
- Quina promoció social a portat a
terme l'Agent de promoció social durant aquesta legislatura? (plenari de
30/03/2013). Se'ns contesta que "algo
entre altres coses", que és una treballadora de l'Ajuntament per a tot
el que se li pregunta.
- Informe tècnic sobre el que diu la
normativa local, autonòmica i estatal sobre concessió de guals en immobles on
es compartit l'accés a una vivenda i a un garatge (plenari de 28/06/2013). No
s'ha facilitat. Es mirarà la normativa.
- Ja s'ha mirat d'abaratir el
pagament per la recollida i transport de residus a la planta del Consorci si es
prescindeix de serveis innecessaris que va oferir l'empresa com a millores?
(plenari de 18/12/2013) Se'ns contesta que no
es pot abaixar el rebut i que sancionar es molt delicat, que s'apretarà un poc més.
Recordem: en el
contracte d'adjudicació, TETMA oferia
unes millores que ella valorava en 166.000 € a partir del 1er any i 97.000 € a
partir dels 2n any. En aquestes millores s'inclou: neteja del punt d'ubicació
dels contenidors, campanyes de conscienciació ciutadanes, recollida per a
persones de mobilitat reduïda, línia de franc d'atenció al públic, assessorament
tècnic als responsables municipals, estudi contenerització soterrada,
contenidor per a enderrocs municipals i auditoria anual.
- Gestions per escrit davant l'empresa IBERDORLA per les reiterades tallades de
subministrament elèctric en el poble (plenari de 31/12/2013). Se'ns contesta que l'Alcalde va
amenaçar i l'empresa es va comprometre a subsanar el motiu que les
ocasionen.
- Comprovació si els bars fan us
adequat de la via pública en el c. La Font, desprès de què el Tinent d'Alcalde
ens instara a denunciar-ho (plenari de 31/12/2013). Se'ns contesta que estem igual.
- Quan paga TETMA d'impost d'immobles de la planta de purins? (plenari de
31/12/2013). Se'ns contesta que se'ns contestarà.
- L'enllumenat de les cases
adossades del c. Sant Miquel és públic o privat? (plenari de 31/12/2013). Se'ns
contesta que és públic perquè el
carrer és públic.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada