Pàgines

dijous, 18 de desembre del 2014

Plenaris 13 desembre



Plenari ordinari a les 9:00 h

1. Aprovació actes anteriors de data 26/09/2014, 6/11/2014 i 18/11/2014.

En el punt 3 es va acceptar demanar un compromís per escrit a l'empresa Ecoembalajes España SA per a què es comprometa a dotar al poble de contenidors nous, eixe va ser el sentit del nostre vot favorable a la adhesió i no consta a l'acta. S'ha fet aquest escrit? Se'ns contesta que no s'ha fet, que se'ls esta "detràs" i que se li ha dit de paraula al director del Consorci. 

- JPA va proposar que l'Ajuntament demane un informe sanitari de l'estat dels contenidors. Per què no consta en l'acta que es va fer aquesta proposició i que es va denegar contestant que l'Ajuntament no el demanarà? No costa a l'acta i encara es posa en dubte si va ser en aquest Plenari que es va demanar un informe sanitari. Es confirma que no es demanarà.

En els Plenaris d'aquest ajuntament s'adopten acords i es fan proposicions que després no queden reflectits en l'acta. Es pren nota de les anomalies, però no sabem per a què, ja que el Grup PP vota no modificar l'acta.

· No aprovem l'acta del 26/09/2014 perquè no s'esmene l'acta i no consta el compromís per escrit a Ecoembalajes i que es va rebutjar demanar un informe sanitari del contenidors. Aprovem les actes del 6/11/2014 i 18/11/2014.

En aquest punt l'Alcalde es mostrava torbat i espès, no sabia ben bé on estava ni de què es parlava. Se li va recriminar l'actitud descentrada per part del portaveu de JPA i li va contestar que no té estudis com l'oposició.

2. Aprovació inicial Expedient Modificació Crèdits.

Es tracta de despeses que no poden demorar-se fins l'any nou, i no hi ha suficient crèdit en el pressupost actual. Per tant, es fa necessari finançar-les amb càrrec al romanent de tresoreria. (Clar, si es dissenya un pressupost quan s'acaba l'any, passa que els comptes no ixen, encara que a aquest Ajuntament no li ixen ni abans, ni després)

Són un total de 115.000 € de despeses en:
- Edificis i construccions, 18.000 €. En quins edificis? Se'ns contesta que són despeses en reparacions.
- Festejos populars, 69.637 €. Quins festejos? Se'ns contesta que de festes de tot l'any.
- Maquinaria i instal·lacions, 3.000 €. Quina maquinària? Se'ns contesta que de l'enllumenat públic.
- Energia elèctrica, 22.000 €.  Quina llum? Se'ns contesta que de la factura de la llum.
- Premsa, revistes i publicacions, 2.000 €. Quina premsa? Se'ns contesta que anuncis al diari i demés.

- A quina anualitat pertanyen aquestes despeses? L'Alcalde no ho sap i tampoc aclareix res. Diu que són factures pel que pugue vindre (?), que són les que són i punto.

Sol·licitem que s'aporten les factures corresponents a aquestes despeses. No s'accepta, però se'ns diu que estan a la nostra disposició.

· Ens abstenim.

3. Fixació Punt Registre Factures Electròniques.

Es tracta de crear un punt per gestionar electrònicament, a través de la Diputació, les factures de tots els proveïdors que presten serveis a l'Ajuntament.

· Votem a favor.

4. Assumptes de caràcter d'urgència.

No hi han.

5. Resolucions de Presidència.

Volem fer dues preguntes sobre les resolucions d'aquest trimestre. Se'ns diu que al punt de precs i preguntes.

6. Precs i preguntes.

Del punt anterior:
- S'han pagat factures en l'últim trimestre anteriors al mes de juny. En el Plenari de 18 de novembre, M. José va dir que final de juny estaven totes les factures pagades. Com es justifica? Sols se'ns confirma que és aixina.
- Però, en aquest trimestre s'han pagat factures anteriors a juny. No se'ns contesta.
- On s'ha de construir l'Heliport? Se'ns contesta que al costat de l'ecoparc.

Hem sol·licitat per aquest Plenari la següent documentació:
- Escrit a l'empresa Ecoembalajes España SA per a dotar al poble de contenidors nous, escrit que es va comprometre fer l'Alcalde al Plenari de setembre. S'aporta? Abans a confirmat l'Alcalde que no s'ha fet.
- Estudi i consulta realitzat per soterrar el cablejat elèctric i que es va comprometre l'Alcalde al Plenari de setembre. S'aporta? Tampoc es pot aportar perquè ni s'ha estudiat ni s'ha consultat res.
- Relació d'apagades d'Iberdrola que es fa referencia en el punt 4 de l'acta de 26/09/2014. S'aporta? Se'ns contesta que Iberdrola no les ha presentades.

Del Plenari de 18 de novembre:
- El Tinent d'Alcalde ens va contestar que les factures pendents de pagament del Compte General de 2013 es facilitarien abans del Dictamen, així consta a l'acta, per què ho ha incomplert? Diu que en són tres i que estaven preparades el dia del Dictamen, que continuen estan a la nostra disposició.
- També consta a l'acta que es van formular acusacions falses, se'ns poden dir quines? No ens en poden dir cap de les que consten en acta, però el Tinent d'Alcalde diu que el tema està claríssim, que el portaveu de JPA va parlar de corrupció. S'entra en discussió, el portaveu diu que eixa paraula no l'ha utilitzada mai perquè no ho pot provar (ja que no se'ns deixen revisar les obres), altra cosa és que ells s'entenguen quan es diu que amb la declaració de bens que l'Alcalde va presentar a l'Ajuntament a principi de legislatura no és pot fer el patrimoni manifest que ha fet (es pot repassar el Plenari de 18 novembre i mirar que es va dir i que no es va dir), i que això si que ho pot provar. (Les declaracions estan publicades al BOP del 03/02/2011 i 30/07/11, com també es pot provar amb el balanç, compte de resultats i dipòsit de comptes de la seua empresa durant els darrers anys publicats al BORME
- El Tinent d'Alcalde va dir que no era donat a recórrer als jutjats, que no era la seua manera. Però va sol·licitar que la secretaria de l'Ajuntament certificarà l'apartat N de l'acta del Plenari de 30/03/2013, on es va exposar el notori augment patrimonial de l'Alcalde i la contestació que es va rebre. Per a què la va utilitzar? Contesta que "això és cosa meua". El portaveu de JPA diu que també es cosa d'ell, que el que va demanar és una certificació de les seues paraules. No va voler contestar per a què l'ha utilitzada.
 - Ja amb anterioritat n'havia demanat una altra com a què el portaveu de JPA havia preguntat en un Plenari per la denuncia de Vivers Centre Verd a l'Ajuntament. Per a que la va utilitzar? Va contestar que per a no res.

Del Plenari de 26 de setembre:
- L'Alcalde es va comprometre a estudiar i consultar a les administracions la viabilitat de soterrar el cablejat elèctric. Ho ha fet? Deixe Alcalde que li endevinem la contestació, ens dirà que ho ha fet de paraula o per telèfon, és aixina? Se'ns contesta que per escrit no, per telèfon sí.
- Es soterrarà en els carrers que s'estan arreglant ara? Ens contestarà que és car, però no sabrà quan, és aixina? Se'ns contesta que no està previst, que és molt car.
- Quant de car? Se'ns contesta que "caríssim".
Però, caríssim quan és? Se'ns contesta que "caríssim és caríssim".
- S'estava fent un projecte per acabar el Museu, i al setembre se'ns va contestar que estava quasi acabat. Quan s'inaugurarà el museu que es començar fa quatre anys, a principi de legislatura, i ha costat fins ara 245.000 € ? Ens contestarà que s'inaugurarà quan estarà acabat, és aixina? Se'ns contesta que aixina és.
- Quants diners falten per acabar-lo? L'Alcalde no ho sabrà, és aixina? Se'ns contesta que exactament no ho sap.
- Ja s'ha mirat com pot consultar la gent el rebut domiciliat del Consorci de residus? Se'ns contestarà que és difícil de mirar, però la realitat és que no es pot accedir, és aixina? Se'ns contesta que no és pot consultar detalladament. (Per tant, qui vulgue el rebut detallat que no el domicilíe)

- Quines actuacions s'han realitzat en el saüc de la Vileta per pal·liar les molèsties i destorbs pel descuit de l'arbre? Se'ns contestarà que s'ha fet alguna cosa com una "esporgaeta" o paregut, és aixina. Se'ns contesta que s'esporgarà i netejarà el voltant.

- La Conselleria de Medi Ambient ha imposat una multa a l'Ajuntament per tirar enderrocs al terreny del nou quarter de 5.000 €. Però, no donava permís l'Alcalde? Ens contestarà que ell no donava cap permís, és aixina? Se'ns contesta que no donava cap permís.

- Se li va demanar a l'Alcalde una disculpa pública, pels fets ocorreguts en l'Ajuntament el dissabte 18/10/2014 en què Joan J. Fermosell es va quedar tancat en l'interior de l'edifici Consistorial  en contra de la seua voluntat, quan l'Alcalde era sabedor de que el regidor estava en el seu interior. La disculpa no la feta, la vol fer ara? Ens contestarà que no s'ha de disculpar de res, és aixina? Se'ns contesta que no demana disculpa perquè "no sabia que estava dins".

- També se li va sol·licitar qui va ser la persona que va tancar la porta i el seu motiu. Ens vol contestar ara i així es retirarà la denúncia? Per suposat que no contestarà, és aixina? Ara sí que contesta (n'havíem encertat 8 de 8) i diu que va ser ell. (A la Guardia Civil li va dir que no sabia res, que acabava d'arribar d'Alcalà)

- L'Alcalde va fer una sol·licitud als jutjats, i el Decanat li va requerir que clarificara que és el que interessa concretament de la seua sol·licitud. Ens pot explicar que és el que va demanar? Aquesta pregunta som incapaços d'endevinar-la, per què anar va anar, a no ser que la resposta siga que no vol contestar. Se'ns contesta que no se'n recorde.
- Es manifest l'estat d'abandó que l'Alcalde té el poble, però ara també es percep l'abandó del propi edifici de l'Ajuntament, claraboia amb el cristall trencat, goteres, parets interiors que es veu per on corre l'aigua i salta la pintura, wàters bruts i amb olors, apagades continues de subministrament elèctric... Alcalde, perquè no té cura del poble i del mateix ajuntament? A vore quina excusa de les que ja són repetitives ens done en l'última pregunta. Se'ns contesta que s'està solucionant tot, que s'arreglarà i que es va netejant.

- Per acabar, l'espill del cantó del c. Sant Miquel està trencat i ja ha originat algun problema. Se'ns contesta que se li dirà a Manolo.

Plenari extraordinari a les 10:00 h

1. Sol·licituds pendents.

- Inventari dels bens de l'Ajuntament a principi de legislatura (sol·licitat el 22/07/2011). No s'ha facilitat. Se'ns diu que es mirarà.

- Situació econòmica de l’Ajuntament a l'11 de juny de 2011 (sol·licitada el 22/07/2011). No s'ha facilitat. Se'ns diu que es pot acabar de revisar el 2010.

- Document signat entre l'ajuntament d'Albocàsser i la Conselleria d'Educació per el qual la Conselleria es compromet a construir una escola nova (sol·licitat el 12/09/2011). No s'ha facilitat. Se'ns diu que es facilitaran el documents que hi han.

- Expedient de la construcció de la rotonda al final del Carrer Sant Joan (sol·licitat el 22/11/2011). Se'ns diu que no hi ha cap expedient, que ho va fer la Diputació.

- Concessió de la llicencia municipal de les obres que s'han realitzat en l’immoble de Ctra. Castelló núm. 1, així com les llicencies de activitats comercials i empresarials que s’estan duent a terme en els esmentats immobles (sol·licitat el 24/11/2011). No s'ha facilitat i se'ns contesta que no es facilitarà, que està tot legalitzat.

- Activitat empresarial que se estan duent a terme en la finca par.1, pol.8 d'aquest municipi. (Darrere de l'anterior i sol·licitat el 24/11/2011). No s'ha facilitat i se'ns contesta que no hi ha cap activitat, que té un hort l'Alcalde i pela ametles.

- Expedient de les actuacions fetes en el cobriment i adreçament del barranc de les passeres (sol·licitat el 05/12/2011). Se'ns contesta que ho va fer la Generalitat i no hi ha cap expedient, que l'Ajuntament sols va fer algunes millores.

- Expedient de les obres d'electrificació i construcció del transformador dels nous terrenys de l'escola. (Sol·licitat el 26/12/2012) Sí que s'ha facilitat.

- Informe emès de Conselleria sobre el Pla Especial de reserva de sol per al Centre Educatiu (sol·licitat el 05/07/2013). No s'ha facilitat.

- Normativa respecte a consulta i examen d'expedients per part del regidors acompanyats d'assessors (sol·licitat el 05/11/2013). Se'ns contesta que no hi ha normativa, que ho va denegar una Junta de Govern.

- Gestions traslladades a la Generalitat com a què el Plenari ha declarat Albocàsser lliure de Fràcking i còpia de la sol·licitud per a que la Generalitat denegue els permisos (sol·licitat el 30/12/2013). Sí que s'han facilitat.

- Expedient i certificació d'obra corresponent a Maçoneria Sant Pere Màrtir (sol·licitat el 27/10/2012). Sí que s'ha facilitat.

- Adjudicació, projecte i certificacions d'obra de la urbanització del Centre Educatiu i prolongació del c. Balmes (sol·licitat el 04/06/2013). No s'ha facilitat. Se'ns contesta que es facilitarà.

- Expedient i certificació d'obra corresponent a Nau Sant Pau (sol·licitat el 27/10/2012). Sí que s'ha facilitat.

- Expedient i certificació d'obra corresponent a Electrificació pou del Puig (sol·licitat el 27/10/2012). Sí que s'ha facilitat.

- Expedients i certificació d'obres corresponent a PLAVER 2009 (sol·licitat el 27/10/2012). Sí que s'han facilitat.

- Expedient de l'obra Passeig Sant Pere Màrtir (sol·licitat el 04/06/2013). Sí que s'ha facilitat.

2. Qüestions pendents de Plenaris

- Quan serà la reunió que ens vau proposar per sol·licitar un conveni amb la UJI per a la creació d'una seu dins del programa Campus Obert? (plenari de 31/12/2012). En dos anys heu segut incapaços de poder complir la proposició que ens vau fer. Ara entenem que es inviable aquest projecte.

- Quina promoció social a portat a terme l'Agent de promoció social durant aquesta legislatura? (plenari de 30/03/2013). Se'ns contesta que "algo entre altres coses", que és una treballadora de l'Ajuntament per a tot el que se li pregunta.

- Informe tècnic sobre el que diu la normativa local, autonòmica i estatal sobre concessió de guals en immobles on es compartit l'accés a una vivenda i a un garatge (plenari de 28/06/2013). No s'ha facilitat. Es mirarà la normativa.

- Ja s'ha mirat d'abaratir el pagament per la recollida i transport de residus a la planta del Consorci si es prescindeix de serveis innecessaris que va oferir l'empresa com a millores? (plenari de 18/12/2013) Se'ns contesta que no es pot abaixar el rebut i que sancionar es molt delicat, que s'apretarà un poc més.

Recordem: en el contracte d'adjudicació, TETMA oferia unes millores que ella valorava en 166.000 € a partir del 1er any i 97.000 € a partir dels 2n any. En aquestes millores s'inclou: neteja del punt d'ubicació dels contenidors, campanyes de conscienciació ciutadanes, recollida per a persones de mobilitat reduïda, línia de franc d'atenció al públic, assessorament tècnic als responsables municipals, estudi contenerització soterrada, contenidor per a enderrocs municipals i auditoria anual.

- Gestions per escrit davant l'empresa IBERDORLA per les reiterades tallades de subministrament elèctric en el poble (plenari de 31/12/2013). Se'ns contesta que l'Alcalde va amenaçar i l'empresa es va comprometre a subsanar el motiu que les ocasionen.

- Comprovació si els bars fan us adequat de la via pública en el c. La Font, desprès de què el Tinent d'Alcalde ens instara a denunciar-ho (plenari de 31/12/2013). Se'ns contesta que estem igual.

- Quan paga TETMA d'impost d'immobles de la planta de purins? (plenari de 31/12/2013). Se'ns contesta que se'ns contestarà.

- L'enllumenat de les cases adossades del c. Sant Miquel és públic o privat? (plenari de 31/12/2013). Se'ns contesta que és públic perquè el carrer és públic.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada