Pàgines

diumenge, 23 de novembre del 2014

Plenari extraordinari 18 de novembre


1. Factures de proveïdors que ha pagat la Generalitat a costa dels ingressos que li corresponen a l'Ajuntament.

Aquest Plenari ha estat sol·licitat per JPA i no ha assistit l'Alcalde, convoca el Plenari i no acudeix qui la convocat. El Plenari el presideix el Tinent d'Alcalde.

L'Ajuntament d'Albocàsser es va acollir Reial decret-llei de mesures urgents contra la morositat de les administracions públiques i de suport a entitats locals amb problemes financers. Era la manera d'obligar als ajuntaments morosos a pagar als proveïdors els serveis que havien contractat i no pagaven.

Per aquest Plenari se'ns han facilitat les factures dels proveïdors del nostre Ajuntament que la Generalitat ha pagat d'anys anteriors a costa dels ingressos que aquesta havia de fer a l'Ajuntament per un total de 179.831 €. És aixina? Se'ns contesta la Generalitat les compense amb el que devia a l'Ajuntament.

- Preguntem si afecta als diners que li corresponen al nostre Ajuntament de la participació de tributs de l'Estat? Se'ns contesta que no.

Al Plenari extraordinari d'agost vam demanar quines factures havien entrat en aquest Pla i no se'ns va contestar, vam dir que sumaven 114.961 €, però vam fer una miqueta curt i tampoc se'ns va rectificar. El tresorer, que en el que portem de legislatura mai ens ha justificat un euro, estava a la "entrà" del bous.

Les factures corresponen als exercicis 2013, i la majoria al 2012 (134.600 €). En aquestes factures hem vist subministraments i serveis contractats del 2009, 2010 i 2011 facturats (o refacturats) al 2012 per què si no, no podien entrar al Pla. Entre altres, hi ha factures que corresponen a les Festes d'aquests anys (41.700 €), amb el muntatge i desmuntatge de la plaça (7.200 €) sense càrrec del camió grua i tractor (que va fer l'Alcalde), aixina s'especifique en la factura.

Aquest Ajuntament paga així les factures, acollint-se als Plans del Govern de l'Estat, i demostrant la incapacitat de confeccionar i complir pressupostos; pressupostos que, com enguany, s'aproven a any passat. L'Equip de Govern que cobràveu un sou de 4.160 €/mes, que els/les regidors/es cobràveu per assistència a cada Pleno 100 € i aleshores en feien un al mes, que cobràveu 60 € per cada Comissió de Govern (120 € vau cobrar sols per aprovar, per exemple, la subvenció dels llibres als xiquets), que es contractava personal eventual de gabinets que costaven més de 2.200 €/mes, que es regalàveu cistelles per Nadal, que s'emportàveu a la família a Fitur... Aquest Govern del PP que mai ha justificat en què es van invertir els 3 milions d'euros que van entrar de la presó, no pagava als proveïdors, no pagava factures. Factures de la legislatura anterior, factures del 2006, 2007, 2008, 2009, 2010 i 2011 es van pagar amb el Pla ICO del 2012 (el dinar de Festes dels jubilats del 2006 es va pagar al 2012), factures per valor de 174.829 € que pagarem durant 10 anys amb uns interessos del 5%. El bocassins pagarem durant 10 anys els vostres sous i la vostra mala gestió, i el patrimoni que l'Alcalde és incapaç de justificar atenent-nos a la declaració de bens presentada a l'Ajuntament, i també per què no deixa revisar les obres municipals.

Al 2012 vau pagar factures de 6 anys enrere, al 2014 pagueu les del 2012 i 2013, els pressupostos d'enguany els presenteu al novembre, les factures pendents que encara no estan pagades del 2013 i anteriors (les que encara estan al calaix) no les faciliteu ni als membres de la Comissió Especial de Comptes.

Se'ns contesta: que les factures retardades és un mal de tots els ajuntaments, que els plans de pagament d'aquestes factures no s'han fet sols per Albocàsser, que la incapacitat de confeccionar i complir pressupostos és una opinió i que açò d'enguany no havia passat mai, que el personal eventual de gabinets cobraven però també treballaven (només haguera faltat que no haguessen treballat), que les cistelles es feien per als treballadors també, que la família a Fitur no la van portar (ens creem que no tots, però es van allotjar en habitacions dobles i les fotos de la pagina web de l'Ajuntament no dient això de l'Alcalde), que les factures pendents de pagament es facilitaran, i també que amb els diners de la presó es van comprar els terrenys per a  la caserna de la Guardia Civil i s'han fet obres (no ens van especificar quines).

Referent al patrimoni de l'Alcalde se'ns contesta que no el mesclem ahí. Nosaltres diem que mentre s'amague informació, no es deixe revisar les obres (i afegim també, que no  s'auditorien els comptes de l'Ajuntament), amb els bens declarats per l'Alcalde a l'Ajuntament no es fa eixe patrimoni.

Diem que no recriminem el que l'Equip de Govern tinguessen sou o que es cobrara per assistència a Òrgans de l'Ajuntament, sinó que mentre ells cobraven, no pagaven al proveïdors i s'ha fet un préstec que l'Ajuntament arrossegarà 10 anys.

- Com pagareu les factures de d'aquest any? Se'ns contesta que fins al juny estan totes pagades.

Els bocassins no ens mereixem aquesta gestió dels nostres diners. Ens som molts que no ens mereixem aquests desastres econòmics ni tampoc a la gent que els propicia. Com podeu seguir ocupant un lloc en aquest Ajuntament? Se'ns contesta que això es la nostra opinió.

2. Documentació enregistrada d'entrada i eixida en l'Ajuntament dels anys 2013, 2012 i 2011.

No se'ns ha facilitat aquesta informació ara per què els serveis de l'Ajuntament no tenien la contrasenya informàtica per poder accedir. Així se'ns ha explicat. El cert és que aquesta informació ja va estar sol·licitada a l'octubre de 2012, a l'octubre de 2013 i al juny de 2014. Per tant continuem sense tindre accés als documents que han entrat i als que ha eixit de l'Ajuntament. Ens heu de dir alguna cosa al respecte? Se'ns contesta que ara ja es té accés i el registre està a la nostra disposició.

* Fora de Plenari JPA us felicita, us hem de felicitar, però només una miqueta, per què després de tota la legislatura demanant uns contenidors de fem nets i higiènics, hem aconseguit contenidors de fem nous, però sols uns poquets. Ha tingut que ser a final de la legislatura i després de demanar un informe sanitari. Ara, per a quan la resta de contenidors, i els de cartró, vidre i envasos nous? Se'ns contesta que depèn de l'empresa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada