Pàgines

dimarts, 10 d’octubre del 2017

PLENARI ORDINARI 28 DE SETEMBRE

1. Aprovació de les actes de 27/04/2017, 29/06/2017 i 09/08/2017
El secretari ens va oferir consensuar les actes abans de portar-les al Plenari per la seua aprovació (no compleix la seua paraula ni en allò ell mateix proposa). Ens diu que les pròximes li passem les esmenes (vorem).

- En l'acta de 27/04/2017, en el punt 6 de l'ordre del dia, diu que l'alcalde no ho ha autoritzat. Què és el que no ha autoritzat? Ens contesta que el que Joan Fermosell gravara la seua intervenció en la reprovació.

· Votem a favor.

- En l'acta de 29/06/2017 hi ha un paràgraf inventat pel secretari i dades respecte a la planta de purins que no es van dir, demanem que s'aclarisque. S'aclareix que Joan Fermosell va dir que és un tribut encobert que paguem els veïns els 60.000 €/any que l'Ajuntament ingressa de Facsa, pel concepte de què és un cànon fixe autoritzat (aixina ens va contestar Joaquin Puig) que paguem la gent a l'Ajuntament.

· Votem a favor.

- Acta de 09/08/2017

· Votem a favor.

2. Resolucions de l'Alcaldia.

- En el Decret 95/17, se'ls concedeix a dos treballadores de l'Ajuntament en concepte de productivitat 3.000 € i 2.000 € respectivament. A què es deu aquest increment de productivitat? És l'alcalde el que signa la resolució, però no ho sap explicar, diu que el secretari o explicarà millor. Se'ns diu que en el primer cas el sou que percep la treballadora està per baix del treball que fa, i li s'ha de compensar; en el segon cas que la treballadora ha fet més hores de les que li corresponen.

- En el Decret 97/17, l'alcalde resol aprovar el padró de basures. Quins tràmits ha fet per a que els veïns no paguem taxa de basura pels patis? Ens contesta que s'ha enviat un informe del secretari dels patis que s'han de llevar i dels masos.

- El Decret 120/17 i el 133/17, no se'ns ha facilitat a pesar de sol·licitar-se per escrit.

-  Del Decret 131/17, hem sol·licitat la justificació dels 2.656 € referents a les despeses de locomoció de l'alcalde. Tampoc se'ns ha facilitat a pesar de sol·licitar-se per escrit.

3. Presentació del Compte General 2015 i ratificació de la resolució corresponent

L'alcalde ja va aprovar aquest Compte per Decret i sense que el ratificarà el Pleno. Ara el secretari ens presenta el dictamen sense haver estat aprovada l'acta (una més d'aquest secretari)

El Dictamen exposat al tauló no té data, i tampoc consta la data d'exposició, està inacabat, i en les hores de consulta per la gent la secretaria està tancada (més i més del secretari).

· Ens abstenim.

4. Proposta d'una aprovació de la correcció d'errors de l'avanç de PGOU

· Votem a favor.

5. Proposta d'altra aprovació de la correcció d'errors de l'avanç de PGOU

· Votem a favor.

6. Mocions, prèvia la seua declaració d'urgència i inclusió en l'ordre del dia

En són dues presentades per JPA.

La primera és l'Acord Municipal per un Finançament Just, i no s'ha de votar la seua inclusió a l'ordre del dia perquè està presentada en temps i forma, a pesar que el secretari no l'ha inclosa. Es treu el punt 3 sobre penjar una pancarta a la façana de l'Ajuntament i s'aprova per unanimitat.

La segona és de Suport al Dret Civil Valencià, ens demanen que la presentem  l'Associació de Juristes Valencians, i esta aprovada a la Federació de Municipis i Províncies amb el vot favorable de PSOE, COMPROMÍS, PP i EUPV, i el vot en contra de CIUTADANS, encara que això no ho diem per vore si al PP li importa el contingut o que la presentem JPA. El PP ha votat no incloure-la ni després de dir d'on prové.

. Assumptes de caràcter urgent

No consten a l'acta. El secretari continua sense posar aquest punt obligatori en tots els Plenaris.

7. Precs i preguntes

En primer lloc fem unes propostes de millora que no són de grans costos econòmics, són més bé de gust, interès i inclusió. Pobles senzills com el nostre són admirables en la seua imatge i manteniment.

- No entrarem en dos grans deficiències d'edificis públics, això és més complex, encara que s'haurie de tenir en compte, són les escoles i el local dels músics i actes.

- No és pot adquirir la Falçà?. L'alcalde contesta que no és van posar d'acord amb la Conselleria, no contesta si el poble pot.

- S'haurien de potenciar espais existents com: la font, safaretjos, barranc, font de na Tosca, Sant Pere Màrtir, porxos de Sant Pau, rotonda de la Planeta... Contesta l'alcalde que es va fent tot, que la font de na Tosca la va netejar la Diputació.

- Hi ha manteniment que fer: rètols trencats, papereres trencades i plenes, pilons antiaparcament trencats, jardineres descol·locades, bancs trencats, carrers bruts... L'alcalde assenteix i no diu res.

- Proposem que es traguen els postes de la llum al pla de la font, que es face promoció del vídeo centenari de la Valltorta, que es preparen dignament els actes solidaris, i que es canvien certs moments de la presentació de Festes. L'alcalde contesta que els postes és cosa de la Companyia i que la promoció del vídeo es farà.

En definitiva diem que fa falta un equip de manteniment. Més coses:

- Proposem negociar que és faça una Unitat de respir al CDR, ells estan interessats. L'alcalde no diu re en clar, ni que sí, ni que no.

- Per quin motiu els xiquets de dos anys no han pogut iniciar el curs escolar en la data marcada per Conselleria? L'alcalde contesta que van haver discrepàncies amb la Conselleria per l'accés.

- Quan van començar les obres? L'alcalde contesta que l'1 d'agost (allí no es van vore obrers fins finals d'agost).

- Quantes vegades es va netejar l'escola d'estiu mentre hi havia xiquets? L'alcalde "creu que com abans".

- Quin ha segut el pressupost de les Festes d'enguany? Contesta l'alcalde que no és exacte, que es va pagant i que ja se'ns facilitarà.

- Com s'ha adjudicat aquest any el contracte de muntatge dels cadafals i a quina empresa? L'alcalde contesta que com sempre, que s'ajuden d'uns als altres, i que ho sabeu tan bé com natros.

- L'alcalde cobra 1.908 € cada mes, a més de la Seguretat Social. Quin és el seu horari de permanència a l'ajuntament i quin el seu horari d'atenció a la gent? Contesta que no en té cap de fixe.

- Li pareix correcte això? Diu que sí que li pareix correcte.

- M. José Colomer cobrava 636 € cada mes, a més de la Seguretat Social. Quin era el seu horari de permanència a l'ajuntament i quin el seu horari d'atenció a la gent? Ens contesta que tres dies a la setmana.

- Quin és l'horari de treball del secretari? Ens contesta que dimecres i divendres i un dia mòbil.

- Tres dies per un treballador que cobra dedicació exclusiva? Se'ns contesta que la faena ix i que també treballa des de casa.

- Quin és l'horari de treball de la resta de personal de l'ajuntament? Se'ns contesta que de 8.30 h a 15.00 h.


- Això són 32,5 hores setmanals. En aquest ajuntament hi ha 5 persones d'administració, a més del secretari,  amb horaris de 37,5 i 40 hores setmanals, i ara es pague una extra de productivitat perquè no ix la feina en horari normal. Com compleixen l'horari els treballadors? Se'ns contesta que per les "vesprades, dissabtes i algun diumenge i tot".

- Per últim preguntar si ja s'ha fet la revisió del contracte de recollida de basura que l'alcalde es va comprometre en el Plenari ordinari de març i quantes vegades s'han netejat els contenidor aquest estiu. Ara mateix fa fàstic obrir els contenidors. L'alcalde contesta que la revisió del contracte s'ha fet "aixina axina" i que els contenidors es van netejar abans de festes (i es queda més que satisfet).

* Estem esperant poder contrastar els números que vam dir sobre quan paga d'aigua la presó, ja han passat tres mesos. No han redactat el Nou Codi de Bon Govern que es van comprometre al març. Fa temps que ens han de dir les "mentides" que hi ha als repartiments que JPA fem periòdicament. Tampoc el secretari a redactat l'informe sobre Transparència que ell mateix s'ha anat comprometent una i altra vegada des de gener.


* Segons el secretari que tenim, i que ve tres dies a la setmana, com que "no hi ha personal i hi ha molta feina" tampoc no es facilita informació a l'oposició. Sol·licitar informació és una eina legal que tenim l'oposició  de control de l'acció de l'equip de govern, informació que esperes del teu alcalde. És trist i lamentable que la democràcia s'entenga amagant informació, acusant als cantonets i tauletes de bar, quedar-se mut i no deixant parlar als plenaris, i fins i tot a manotades en públic en actes solidaris... és molt trista l'actitud del demòcrata Antonio Querol.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada