Aquest
plenari s'ha caracteritzat per l'absència de l'Alcalde i del Cap de l'Oposició.
Una vegada més l'Alcalde ha deixat
passar el termini legal per convocar aquest plenari extraordinari, però ara
no ha comparegut a pesar de tenir 15 dies de marge per elegir data, i l'ha
convocat el Secretari d'acord amb els terminis que marca la legislació. Es
demostra, una vegada més, la nul·la voluntat de transmetre confiança, però, sobretot
s'adverteix com l'Alcalde eludeix i
defuig dels plenaris i de l'obligació de donar explicacions al poble.
Tota la documentació sol·licitada ha
segut concedida i el plenari l'ha presidit el Tinent d'Alcalde.
1. Gestions, tramitacions i actuacions fetes
com a conseqüència de la decisió de la Conselleria d'Educació de llevar el
transport escolar al CES Alt Maestrat.
- El 12 de
juny li vam demanar audiència a l'Alcalde per a
què ens informara sobre la decisió de la Conselleria d'Educació de llevar el transport
al CES Alt Maestrat. En el plenari de juny ens va contestar de manera absurda i
impròpia d'una resposta a un plenari que i se li n'havia anat del cap. Es
lamenta la resposta donada ho era veritat? No tenim resposta degut a que
l'Alcalde no ha acudit al plenari i el Tinent d'Alcalde diu que no ens pot contestar.
- Perquè no se'ns ha convocat ara? Sense
resposta.
- En el plenari de juny se'ns va dir que s'havia anat a parlar amb la
direcció territorial, però la postura no havia canviat. Ara pareix que s'ha
anat a València, però a l'Ajuntament no consta cap gestió ni tramitació feta al
respecte. L'Alcalde va dir en una reunió amb els pares que el tema del
transport per al proper curs està solucionat, però no per als pròxims cursos.
Es així? Se'ns contesta que sí, que es va anar a parlar amb Conselleria a
València. Aquest curs el transport està
solucionat, però la contestació de la Conselleria continua sent que no és
un centre públic sinó concertat, per tant, no té dret al transport; se'ls diu
que el mateix transport va a pels xiquets de Primària, per tant pot seguir
existint esta línia i així s'ha solucionat per a aquest any.
- S'han fet dos reunions amb els pares del CES, sempre a proposta de la
direcció del Centre, i l'Alcalde només ha donat la cara quan ha estat tot
solucionat. Per què no ha convocat l'Alcalde als pares i mares, i el
ha mantinguts informats dels tràmits i gestions que es feien? Se'ns contesta
que és l'institut el que té les adreces
dels pares i creuen, per tant, és més fàcil que puguen acudir que si
l'Ajuntament ha de convocar-los. Vam fer
vàries reunions a l'institut amb el
director i algun professor.
- L'Alcalde diu allí on parla de l'institut que particularment està molt
orgullós d'eixe centre i que ha col·laborat sempre com el primer o més. Ara bé,
de factura per manteniment en els darrers anys no en ensenya cap. JPA proposem
que ara que s'ha parlat tant de l'institut, que és un bon moment de
"rentar-li la cara". JPA proposem
que com el Pla de proveïdors done fins i tot per pagar les Festes d'anys
enrere, que s'aprofite per pintar-lo, polir el sol i endreçar els voltants...
per exemple. S'accepta? Se'ns contesta que el
manteniment de l'institut va a
càrrec de la cooperativa; en el conveni de cessió així consta. Tot el que
no siga estructural corre a càrrec de la cooperativa. L'edifici és de l'Ajuntament,
per tant si s'ha de fer alguna reforma a l'immoble, les despeses aniran a
càrrec de l'Ajuntament. (?)
2. Escola: perfil educatiu del proper
curs i comparació amb el curs acabat.
- En el curs acabat es
passava de 12 mestres fixes a tan sols 6. En el plenari de juny, vam apuntar
que el CEIP Joan de Brusca es perdien dos mestres. Ara hi ha un nou perfil i
per a el proper curs seran 9 mestres fixos i 2 compartits. Amb el mateix nombre
de xiquets/es, perquè no es va saber defendre el perfil actual el curs
anterior? Se'ns contesta que Conselleria és competent i posa les unitats. La
llei dictamina quants mestres han
d'haver-hi segons la ràtio de xiquets.
- L'Alcalde va dir en
el Plenari Extraordinari de l'agost passat que es va presentar un Recurs de Reposició contra de la Resolució de
la Conselleria d'Educació el curs passat, ara hem vist que sols es tractava
d'un escrit d'al·legacions, i ens
pareix correcte i ben argumentat, però,
per què se'ns l'ensenya al cap de més d'un any? Se'ns contesta que es el mateix
que va presentar el Consell Escolar. Anem tots a una, en l'escola i en l'institut,
no saben per què no se'ns l'ha mostrat abans.
- Va haver contestació
per part de Conselleria a les al·legacions presentades? Se'ns contesta que no, silenci administratiu.
- L'AMPA va convocar
una reunió als pares per informar sobre la incorporació de l'escola al CRA de
la Serra, Rosildos i Ibarsos. Per què no s'ha consolidat? Se'ns contesta que la
petició de CRA , es va presentar fora de termini, per a aquest any passat.
- Quines perspectives
hi ha al respecte? Se'ns contesta que no
se sap bé si seria millor un CRA amb Benassal o amb la Serra, els mateixos
mestres no tenen massa clar quina és la millor opció; hi ha diverses opinions i
en el pròxim Consell Escolar es parlarà.
- S'estan fent obres a l'escola per al proper curs. No pareix que
Conselleria tinga molt bones perspectives de fer una escola nova quan en
l'actual s'estan fet apedaçons. En què consisteixen aquestes obres? Se'ns
contesta que en arreglar serveis, i en el menjador es canvia la campana.
- Quan es convocarà el
Consell Escolar Municipal? No se
sap.
3.Tramitacions dels enderrocs, desfets i
residus de les obres municipals: local per activitats socioculturals, museu
etnològic, urbanització del terreny per al centre educatiu i prolongació del c.
de Balmes, xarxa de sanejament en la ctra. de Les Coves, c. de Sant Vicent, c.
de Colón, c. de Pelaio i c. de la Verge del Pilar.
- En els projectes de les obres municipals, hem vist que
està contemplada la tramitació que han de seguir el residus. El gestor dels
residus sempre és el contractista adjudicatari, i l'Ajuntament com a promotor
està obligat a disposar de la documentació que acredite que els residus han
segut gestionats. En els expedients revisats no està aquesta documentació,
existeix? Se'ns contesta que no existeix,
que se suposa la bona voluntat del contractista, no se'ls l'exigeix.
- S'informa als contractistes adjudicataris d'aquest requisit? Se'ns contesta que sí.
- El camió de
l'empresa de l'Alcalde ha abocat en
una finca al costat de l'ecoparc els desfets dels carrers de Sant Vicent i de
Colón. També ha abocat enderrocs de la urbanització del Centre Educatiu davant
del camp de futbol i en una finca privada propietat de l'Alcalde, en el Mas de
Navarro. Com refarà l'Alcalde aquestes il·legalitats? Se'ns contesta que la
Zona Nord de Castelló té una planta de tractaments pròpia. Tots estan obligats
a portar allí els residus. Ho diu la llei, però és car, les tarifes són molt
elevades. A petició dels ajuntaments es volia habilitar una zona d'arreplega i
posterior trasllat a la Planta, però fins ara no s´ha fet perquè resulta car. (JPA ho entenem, i més quan s'explique
sense troles ni falòrnies, el que no entenem es que siga el camió de l'Alcalde el que
aboque il·legalment els residus de les obres municipals)
- La màquina que ha roblit i aplanat els enderrocs del
terreny on va la caserna de la Guardia Civil, la llogada l'Ajuntament? El Tinent d'Alcalde diu que no ho sap (Li
ho preguntarem a l'Alcalde el pròxim plenari)
- En l'anterior plenari no se'ns va voler informar dels
tràmits per buidar enderrocs a l'ecoparc, a pesar de haver un regidor que
treballa en Tetma, i que en la adhesió al Consorci de residus que li va donar
la concessió a Tetma està la signatura de l'Alcalde. Se'ns vol informar ara? Es
preguntarà. Un particular si és poca cosa ho pot portar a l'ecoparc, i serà de franc, el Consorci pagarà la
factura a l'empresa que ho recull.
- Ja ha fet alguna gestió l'Alcalde per a què aquest servei siga de franc? El Tinent d'Alcalde no ho sap.
4. Procés de selecció per a la concessió
de beques de la Diputació 2013.
- L'Ajuntament es va acollir a dues
beques de formació en les àrees d'administració i turisme en un principi i
després han segut de administratiu i promotor cultural. Per què el canvi? Se'ns
contesta que no es va presentar ningú a
turisme i la Diputació la va canviar a Promotor Cultural. (?)
- Perquè no es va publicitar a la
web oficial de l'Ajuntament, o es va fer un pregó perquè s'assabentara la gent
i garantirà igualtat de condicions de tots els aspirants? Se'n contesta que es
va exposar al tauló d'anuncis i M. José Colomer postil·la que també el boca a boca. JPA exclamem que com
es possible que unes beques s'anuncien amb el boca a boca i s'assabenten tres
persones, dos d'Albocàsser i una de Benassal. (La resposta ens pareix impròpia
i més venint de M. José que ens tenia acostumats a respostes més sensates)
- En les basses, per què no s'especificava
el que es valora en el Currículum Vitae? Se'ns contesta que "no es podria filar més prim", les
bases les posa l'Ajuntament, l'Alcalde i la Diputació. (l'Alcalde?)
- L'entrevista personal es va
valorar amb 5 punts. Que es va valorar en l'entrevista? Se'ns contesta que poca
cosa, un candidat per plaça, no es valora molta cosa.
- Quines tasques està duent a terme
el becari administratiu? Se'ns contesta que ajuda a l´Ajuntament (?)
- Quines tasques està duent a terme
el becari promotor cultural? Se'ns contesta que ajuda a l´Ajuntament (?)
- Quines competències poden
acreditar una promotora social, un peó i una treballadora social, components de
la Comissió Qualificadora, sobre administració i promoció cultural? Se'ns
contesta que són gent que treballa a
l'Ajuntament i punt.
- Conveniu amb JPA que
en aquests processos no hi ha d'haver cap tracte de favor cap a cap
participant? Se'ns contesta que no hi ha
hagut.
- Llavors, per què no es consensua amb l'Oposició? El
secretari contesta, que en aquests processos no pot estar ni l'Equip de Govern
ni l'Oposició. (Es evident, però sí en
l'elecció de la Comissió Qualificadora).
Volem informar a l'Alcalde que els
noms dels estudiants que els s'ha concedit la beca són Jesús i Ismael. En
l'anterior Plenari, no recordava els noms d'unes beques que ha concedit el seu
Ajuntament.
5.
Assumptes de caràcter urgent.
Volíem, en aquest punt, plantejar
unes qüestions relatives als impostos municipals que hem pagat aquest estiu,
però se'ns informa que en els plenaris extraordinaris no es tracten assumptes
de caràcter urgent. Els tractarem el pròxim plenari.
Agraïm
la voluntat en les contestacions del Tinent d'Alcalde, lluny de les respostes
ambigües i fal·làcies a què estem acostumats per part de l'Alcalde.
Podrieu preguntar-li a l'alcalde per a què serveix l'Ecoparc.
ResponEliminaQuin avantatge ens dona portar els residus a reciclar, si deprés igual ens cobren un rebut exagerat ????????
No entenc per a què val tenir cadascú la seua targeta de reciclatge.
Com podeu començar critican a l´alcalde dient que eludeix els plenaris i fuig si ni el cap de l´oposició es presenta?
ResponEliminaQuina bona voluntat que posa l´alcalde!!! Trau enderrocs amb el seu camió: DEVADES,no? XXXDDDDDD.
En quan al transport del CES no patiu. L´any que be l´alcalde portará els estudians amb el seu camió XDD
TRES persones per a DOS beques?? Podrien haber tret una altra beca i tots contens. Quanta menos gent ho sap menos vergonya tenen.I no hi ha res com tenir bons padrins (en castellá,enxufe).
Lea bases i el boca a boca el fa l'alcalde o la dona?
ResponEliminalo ke no entiendo es ke el portavoz de la oposicion pida un pleno extraordinario y no se presente...jajaja
ResponElimina