Pàgines

divendres, 1 de març del 2013

Plenari extraordinari 26 de febrer




1. Aprovació inicial Pressupost exercici 2013.

El Sr. Alcalde convoca un Plenari per aprovar uns Comptes que ha confeccionat sense tenir en compte al 38% del veïns del poble que representa JPA. És presenta al Plenari amb arrogància i desdeny, sense haver-nos demanat parèixer ni criteri, sense que ens haja mostrat el registre d'ingressos i factures de 2012, volent tancar l'exercici 2011 ocultant expedients i certificacions d'obra a la Comissió de Comptes, i després d'amagar també, els comptes de la legislatura anterior.

- Pot fer, sap fer l'Alcalde, alguna exposició d'aquests Comptes de 2013 per a donar-los a conèixer a la gent? L'Alcalde contesta que ahí estan, a disposició de tots, que només es faran les obres finançades al 100%, que es pagaran els llibres als xiquets, que subvencionarà a la Banda i que enguany serà difícil.
- Amb quins arguments els presenta al Plenari per a què es votem a favor? L'Alcalde contesta que amb eixos que he dit.
- Els hem revisat i no veiem cap raó per votar-los a favor, ens en pot dir alguna algun membre de l'Equip de Govern? El tresorer? Ningú els defèn.
- Veiem en un annex que té la mateixa subvenció la Banda de Música que el Club de Futbol. Considereu que fa el mateix servei al poble una associació que l'altra? Se'ns contesta que són serveis diferents.
- JPA proposa que els 10.000 € de la subvenció del futbol es reparteixen, en proporció, entre totes les associacions que fan un servei similar i que fomenten la pràctica d'esport. Si més no, almenys, que aquestes altres associacions tinguen la mateixa consideració que el Club de Futbol. S'accepta la proposta? Se'ns contesta que ja fa anys que funcione aixina i que és tradició.
- En què s'invertiran els 1.177.252 € del conveni amb la Diputació? Se'ns contesta que es cobrirà la piscina i s'arreglaran carrers.
- També veiem en les basses del pressupost que l'Alcalde es guarda la competència en l'adjudicació de contractes d'obres, de subministrament, de serveis,... amb les limitacions que marca la normativa. Fora d'aquestes limitacions és la Junta de Govern qui les decideix. JPA proposa que es treguen aquestes competències de les basses del pressupost i que les adjudicacions es facen de forma transparent, sent el Plenari qui assumeixe aquestes competències, que no es negocien sense publicitat, que les adjudicacions siguen obertes per a les millors condicions i postor. S'accepta la proposta? Se'ns contesta que en les obres "s'aprete" tot el que es pot, que es fa de forma transparent, i que seguirà igual.

· Ens abstinguérem.

2. Aprovació Compte General exercici 2011.

Es recorda al Plenari que el Compte General de 2011 s'aprovarà sense que tota la documentació demanada pel membre  de la Comissió de Comptes de JPA haja segut facilitada, així ho donàrem a conèixer en el nostre blog el 21 de desembre i repartit per les cases abans de Nadal. Els expedients, certificacions i documentació que tenim pendents de consultar, i que ja vam relacionar, se'ns va facilitar el dia abans del Plenari, quan es van demanar a l'Alcalde el 27 d'octubre de 2012. També ha segut avui encara quan ens s'ha facilitat el Dictamen d'aquests Comptes.

- Per què es va fer el Dictamen sense facilitar tota la documentació sol·licitada? L'Alcalde va retraure que el Sr. Fermosell no va assistir al Dictamen. I és cert, així ho va justificar per coincidir amb el seu horari laboral i el Dictamen igualment es va fer. La pregunta no s'ha contestat.
- Per què es va ordenar l'exposició al públic d'aquest Compte sense comunicar el Dictamen als membres de la Comissió de Comptes? Va contestar el Secretari que no té res a veure, i que la normativa ho permet.

JPA va informar al Plenari que aquesta irregularitat ja està en coneixement de la Sindicatura de Comptes de la Comunitat Valenciana, com a òrgan al que correspon el control extern econòmic i pressupostari de l'activitat financera dels ens locals, i  també del Tribunal de Comptes com a òrgan suprem fiscalitzador del comptes i de la gestió econòmica del sector públic. Si aquests organismes es posen en contacte amb JPA, els farem sabedors de què ja tenim a la nostra disposició la documentació motiu de la anormalitat.

En vista de totes les irregularitats i anomalies que han hagut, i sense temps material per poder revisar la documentació facilitada el dia d'abans, JPA no aprovarà el Compte General de 2011.

· Votàrem en contra.

Es tanca la sessió al les 20:30 h



Comptes confusos, afers obscurs, explicacions absurdes, contestacions buides, i silenci quan no sap eixir-se'n, és el que caracteritza al Sr. Querol en l'Ajuntament. Tota una falta de consideració als Assumptes Públics.

Fins i tot li conta fal·làcies al Síndic de Greuges. L'Alcalde li diu que no ensenya documentació per a no paralitzar l’activitat administrativa de l’Ajuntament i que aquest Ajuntament no disposa de local per a la seua utilització pel grup JPA, i que el grup PP tampoc disposa d'un lloc on treballar. El Síndic li recorda que entre els drets dels membres de la corporació, mereix una atenció especial el dret d’accés a la informació, atesa la importància pràctica d’aquest, ja que és un instrument necessari perquè els membres de les corporacions locals puguen escometre amb coneixement suficient l’exercici de les seues funcions. El Síndic també RECOMANA a l’Ajuntament d'Albocàsser que, en els termes que preveu la vigent normativa, facilite als regidors de l’Ajuntament l’accés a la documentació necessària per a l’exercici del seu càrrec. L'Alcalde no informa si accepta aquesta recomanació, ni manifesta raons per a no acceptar-la. Podeu veure la resolució sencera en:

També volem informar que l'Alcalde, després de més d'un any, després de sol·licitar-li-ho de totes les maneres possibles, després d'incórrer fins i tot en una il·legalitat al amagar un punt de l'ordre del dia en un Plenari, ha accedit a donar informació. L'Alcalde ha posat a la disposició de JPA tota la informació que hem sol·licitat fins ara. JPA agraeix aquesta predisposició i canvi de procedir i esperem que assente una nova manera fer en l'Ajuntament.

Pressupost General per a 2013:

ESTADO DE INGRESOS

ESTADO DE GASTOS



1 comentari:

  1. La foto es bonisima, la pura realitat, tots els diners sels van gastar en gastos de personal i la partida mes menuda pa pagar els deutes... i mira si van fer curt que encara estan pendents!

    ResponElimina